سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت سئو تصاویر در بهینه سازی سایت

آیا می‌دانستید که اگر از سئو تصاویر در وبسایت خود استفاده نکنید، رتبه‌بندی جستجوی بهتری را از دست می‌دهید؟ چه برای یک مجله آنلاین مقاله بنویسید، چه یک وبلاگ نویس تمام وقت یا کسب و کاری که به دنبال فرصت هایی برای بهبود رتبه خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است، متوجه خواهید شد که آیا مقاله شما به تصویر نیاز دارد یا خیر.

پاسخ بله است.”

در تمام زمینه های سئو – سئوی رستوران، سئوی خدمات خودرو، سئوی مراقبت های بهداشتی، سئوی املاک و مستغلات، تصاویر به مقالات جان می بخشند و وب سایت شما را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه می کنند. البته به شرطی که سئو تصاویر را جدی گرفته باشید.

گوگل می‌تواند تصاویر را بخواند و رتبه‌بندی شما را بهبود بخشد، و مشتریان احتمالاً مقالاتی را که با عکس‌ها نشان داده شده‌اند مشاهده می‌کنند. پس سئو تصاویر نقشی اساسی را ایفا میکند. اگر هنوز تصاویر خود را بهینه نکرده اید، فرصت های بازاریابی سودآور را از دست داده اید. اما نگران نباشید! میتوانید اکنون سئو تصاویر را در وبسایت خود به اجرا درآورده و نتیجه ای مطلوب بگیرید.

معرفی سئو تصاویر

سئو تصاویر فرآیند بهینه سازی تصاویر در وب سایت شما است، بنابراین یافتن و “خواندن” برای موتورهای جستجو آسان تر است، در نتیجه رتبه بندی و دیده شدن محتوای شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود می یابد. سئو تصاویر شامل عناصری مانند زمان بارگذاری، اندازه تصویر و نوع تصویر و همچنین بهینه سازی کلمات کلیدی و متن های جایگزین در نام فایل های تصویری شما می باشد.

سئو تصاویر اغلب یک عنصر نادیده گرفته شده در سئو داخلی صفحه است، اما این بدان معنا نیست که اهمیتی ندارد. اگر بهینه سازی را نادیده بگیرید، سئوی تصاویر ضعیف می تواند تأثیر منفی بر توانایی صفحه شما در افزایش ایندکس، کسب بک لینک های ارزشمند و ایجاد ترافیک ارگانیک ارزشمند داشته باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که جستجوی تصویر در سال های گذشته اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. در سال 2018، گوگل دکمه “مشاهده تصویر” را از نتایج جستجوی خود حذف کرد، که کاربران بیشتری را تشویق کرد که به جای آن از وب سایت بازدید کنند تا تصویر را مشاهده کنند. این تغییر کوچک منجر به افزایش 37 درصدی بازدیدکنندگان سایت برای اکثر وب سایت ها شد.

البته برای به نمایش در آمدن تصاویر باید آنها را بهینه سازی نمودد و از سئو تصاویر استفاده کرد. اخیراً Google Images رابط کاربری خود را با ابرداده ‌ها، فیلترها و اسناد جدید اصلاح کرده است. این فیلترهای جدید نشان می‌دهند که گوگل ویژگی‌های یک تصویر و همچنین نحوه تناسب تصویر با زمینه محتوا را می‌داند.

همیشه از تصاویر استفاده کنید!

امروزه گوگل تماماً در مورد تجربه کاربری است، به همین دلیل است که محتوای شما باید با در نظر گرفتن کاربر نوشته و طراحی شود . در مورد تصاویر، عکس‌هایی که به درستی قرار داده شده و پیاده‌سازی شده‌اند می‌توانند به خوانندگان کمک کنند تا مقاله شما را بهتر درک کنند و بفهمند. اگر می‌خواهید 1000 کلمه کسل‌کننده را «هیجان انگیز» کنید، پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را فریبنده ‌تر کنید، یا از طریق نمودار جریان داده بر کلمات خود تأکید کنید، تصاویر کار خود را انجام خواهند داد. این یک توصیه ساده است:

برای بهبود محتوای خود به همه مقالات خود عکس اضافه کنید. علاوه بر این، جستجوی بصری اهمیت بیشتری پیدا می کند. چشم انداز آینده گوگل بر این توسعه تاکید دارد . و همانطور که در بالا توضیح داده شد، محتوای بصری با کیفیت می تواند کمی ترافیک به شما بدهد. سئو تصاویر اگر بر روی تصاویر وبسایت شما پیاده سازی شده باشد میتواند به طور قابل توجهی ترافیک را افزایش دهد پس سئو تصاویر را دست کم نگیرید.

مطالعه بیشتر: چرا ساختار سایت در سئو مهم است؟

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.